Tehnologie, tendințe pe internet, jocuri video, big data

Netflix exploatează jocurile mobile pentru noi venituri

Netflix exploatează jocurile mobile pentru noi venituri

By aurora

În ultimii doi ani, abonații Netflix au putut descărca un număr mare de jocuri mobile, incluse gratuit înabonament. Netflix a dezvoltat peste 75 de jocuri mobile, care se mândresc cu IP-uri populare precum Grand Theft Auto, Love Is Blind, Monument Valley și Oxenfree, printre multe altele. Cu toate acestea, potrivit unui raport recent, Netflix ar putea fi interesată să găsească modalități de a genera venituri din afacerea sa cu jocuri.

Explorarea de noi oportunități

Potrivit The Wall Street Journal, compania poartă de luni de zile discuții despre cum să facă bani din jocurile sale, inclusiv achiziții în aplicație, punerea unui preț pe titlurile mai premium și plasarea de reclame în jocurile la care au acces abonații la versiunea cu suport publicitar. Aceste metode sunt comune (și eficiente) în lumea jocurilor mobile, cu o estimare a cheltuielilor de consum de 111,4 miliarde de dolari pentru jocurile mobile în 2024.

Netflix a refuzat să comenteze pentru TechCrunch. Cu toate acestea, este important de reținut că o discuție nu duce întotdeauna la acțiuni concrete, astfel că este posibil ca societatea să decidă să nu monetizeze jocurile. În timpul unei conferințe privind câștigurile din aprilie 2023, Netflix părea să fi exclus ideea de a include reclame și plăți în jocuri.

Abordarea Netflix

Greg Peters, co-CEO al Netflix, a declarat investitorilor:“Dorim să oferim o experiență de joc diferențiată și o parte din acest lucru constă în a le oferi creatorilor de jocuri posibilitatea de a se gândi la construirea de jocuri doar din perspectiva plăcerii jucătorilor, fără a fi nevoiți să se preocupe de alte forme de monetizare, cum ar fi reclamele sau plățile în joc. Cu toate acestea, este posibil ca planurile să se schimbe. Netflix a fost inițial împotriva lansării unei versiuni cu reclame și a luptat împotriva partajării parolelor, dar s-a răzgândit după ce a pierdut mii de abonați în 2022, marcând astfel prima pierdere de abonați în peste un deceniu.

O oportunitate de creștere pentru Netflix

Mișcarea de a monetiza jocurile ar avea sens pentru platforma de streaming, având în vedere că creșterea sa a stagnat la începutul anului 2023, ceea ce a dus la concedierea a 3% din personalul său. Recent, Netflix a majorat din nou prețurile, cerând 22,99 dolari pe lună pentru planul premium pentru clienții noi din SUA.

În plus, în 2022, Netflix a publicat un anunț de angajare pentru un director de joc pentru a lucra la un joc AAA pentru PC, care poate fi un proiect major în industria jocurilor video. Potrivit autorității britanice pentru concurență și piețe (CMA), jocurile AAA pot avea bugete de dezvoltare de 200 de milioane de dolari sau mai mult. Potrivit WSJ, Netflix a discutat despre perceperea unor taxe pentru viitoarele sale jocuri cu bugete mari, adăugând că analiștii au estimat că Netflix a cheltuit aproximativ 1 miliard de dolari pentru a achiziționa studiouri de dezvoltare de jocuri și pentru a investi în general în afacerea sa cu jocuri.