Noutăți CES 2024 Amazon: parteneriate, inovații și tehnologie
January 12, 2024
Consumer Electronics Show (CES) 2024 a fost un eveniment foarte așteptat, oferind companiilor posibilitatea de a-și prezenta noile produse și inovații publicului din întreaga lume. Amazon a fost în centrul atenției cu numeroase inovații, anunțând parteneriate importante și demonstrații în domeniu.
Amazon Web Services (AWS) și Siemens aduc inteligența artificială generativă pe scena CES
În timpul discursului de deschidere, vicepreședintele Amazon Web Services (AWS) pentru produse, Matt Wood, a urcat pe scenă alături de directorul general al Siemens Global, Roland Busch, pentru a anunța un parteneriat între cele două companii. Scopul acestei colaborări este de a facilita accesul la instrumentele de inteligență artificială (AI) generativă în diverse industrii.
Siemens integrează Amazon Bedrock, un serviciu care oferă o selecție de modele de bază de înaltă performanță furnizate de companii de top din domeniul inteligenței artificiale prin intermediul unui singur API. Acest lucru va permite clienților să construiască, să extindă și să își îmbunătățească aplicațiile existente cu puterea inteligenței artificiale generative pe AWS.
Clienții vor putea selecta modelul de inteligență artificială generativă cel mai potrivit pentru cazul lor de utilizare specific și îl vor putea încorpora rapid și sigur în aplicațiile lor. Acest lucru va face ca dezvoltarea de software să fie mai simplă, mai rapidă și mai eficientă, permițând utilizatorilor să integreze funcții de AI generativă cu doar câteva clicuri.
Un nou parteneriat cu Fire TV și Panasonic
Panasonic a anunțat un parteneriat global cu Amazon pentru a integra Fire TV în noile sale televizoare inteligente începând cu 2024. Cu Fire TV și acces la Alexa, clienții se vor putea bucura de o lume a divertismentului, inclusiv conținut live și aplicații de streaming.
Panasonic a prezentat, de asemenea, două noi modele emblematice de televizoare inteligente OLED cu Fire TV integrat. Modelele Panasonic Z95A și Z93A vor permite clienților să lanseze cu ușurință aplicații, să redea muzică, să caute titluri și să controleze dispozitivele smart home compatibile prin intermediul controlului vocal de la distanță cu Alexa. Atunci când nu sunt utilizate pentru vizionarea de conținut, aceste televizoare se transformă în ecrane dinamice cu ajutorul funcției Fire TV Ambient Experience. Această funcție transformă cel mai mare ecran din casă într-un afișaj inteligent permanent, care poate afișa fotografii și informații personale, cum ar fi calendare și memento-uri, prin intermediul unor widget-uri Alexa personalizabile.
Aflați mai multe despre automobilul dvs. cu ajutorul Asistentului BMW bazat pe modelul de limbaj avansat (LLM) al lui Alexa.
Mașina ta este locul perfect pentru un asistent vocal, iar Amazon și BMW au arătat ce este posibil cu noile funcții bazate pe modelul de limbaj avansat (LLM) al lui Alexa. Aceste noi funcții oferă o modalitate mai naturală de a afla informații despre noua ta mașină și îți permit să efectuezi anumite acțiuni în locul ei. În loc să te uiți în manualul mașinii, poți cere sfaturi asistentului BMW cu privire la diferite moduri de condus BMW și poți cere asistentului să execute modul ales. De asemenea, poți cere instrucțiuni despre modul în care funcționează funcțiile automobilului, cum ar fi sistemul de asistență la parcare, și poți auzi explicații în termeni ușor de înțeles prin vocea personalizată a asistentului BMW.
Matter Casting pe Fire TV și Echo Show 15
Amazon susține de mult timp utilizarea standardelor tehnologice deschise pentru a le oferi clienților mai multe opțiuni de dispozitive și servicii pe care să le folosească în casele lor. Din acest motiv, Amazon este un membru fondator și un contribuabil cheie la standardul Matter. În cadrul CES, Amazon a anunțat Matter Casting, care permite clienților să transmită conținut direct din aplicațiile de streaming acceptate pe iOS și Android către dispozitivele Fire TV și Echo Show 15. Clienții pot începe să vizioneze un film sau să caute următoarea emisiune preferată pe Prime Video de pe telefonul lor și să o transmită către dispozitivul Fire TV sau către Echo Show 15 compatibil. Aceasta este o demonstrație în avanpremieră a unei implementări Matter.
“Suntem încântați să lucrăm cu Amazon pentru a aduce Matter Casting în aplicația STARZ. Matter a fost ușor de integrat și va oferi și mai multe opțiuni pentru ca clienții să se bucure de vasta noastră colecție de seriale originale și filme populare pe dispozitivul ales de ei”, a declarat Alison Hoffman, președinte al Home Networks la STARZ.
Matter Casting este disponibil acum pentru clienții din întreaga lume care doresc să transmită conținut Prime Video de pe dispozitive iOS și Android pe Echo Show 15. De asemenea, va fi disponibil în lunile următoare pentru dispozitivele Fire TV compatibile, inclusiv pentru televizoarele inteligente Panasonic cu Fire TV integrat. Amazon colaborează cu Plex, Pluto TV, Sling TV, STARZ și ZDF pentru a adăuga suport pentru Matter Casting până la sfârșitul anului.
Ultima generație de robotaxi personalizat de la Zoox, cu o listă de așteptare exclusivă pentru primii utilizatori
După ce a reușit să atingă etape importante, inclusiv să devină prima companie din istorie care a operat un robotaxi personalizat pe drumurile publice cu pasageri la bord, Zoox și-a prezentat ultima generație de vehicule personalizate la CES 2024. Zoox a oferit participanților la CES oportunitatea exclusivă de a se înscrie pe lista de așteptare și de a fi printre primii care vor utiliza serviciul său de închiriere de mașini autonome.
Noi experiențe Alexa alimentate de inteligența artificială generată de dezvoltatori
În 2023, Amazon a introdus noi instrumente pentru a facilita și accelera utilizarea de către dezvoltatori a AI generativ pentru a crea experiențe conversaționale cu Alexa. Începând de astăzi, clienții vor putea să încerce unele dintre aceste noi experiențe dezvoltate de dezvoltatori.
Cu Character.ai, clienții Alexa pot avea conversații distractive cu o varietate de personaje, inclusiv antrenori motivaționali de fitness, figuri istorice precum Socrate, recomandări de cărți de la bibliotecara Linda, jocuri de rol cu Text Adventure Game și multe altele.
Splash leagă tehnologia sa de creare de muzică bazată pe inteligență artificială de Alexa. Clienții pot interacționa cu experiența Splash pentru a-și crea propriul cântec și pentru a personaliza elemente precum genul, versurile și multe altele, totul prin intermediul controlului vocal. Ulterior, clienții pot trimite melodia pe care au creat-o pe telefonul lor mobil. Dezvoltatorul de jocuri bazate pe inteligență artificială Volley a anunțat lansarea jocului “20 Questions” bazat pe inteligență artificială, o versiune mai aprofundată a popularului joc de societate care folosește inteligența artificială generativă pentru a interacționa cu clienții prin întrebări și conversații captivante.
AI avansează cu ajutorul fondului Alexa
Pe lângă prezentarea propriilor sale produse, Amazon a prezentat la CES o selecție de companii din portofoliul Alexa Fund. Aceasta a inclus MultiOn, un nou agent personal de inteligență artificială. MultiOn a demonstrat experiența sa de navigare, care permite clienților să folosească agentul pentru a efectua sarcini precum rezervarea unei mese la restaurant sau invitarea prietenilor la cină, totul în mod automat. Embodied, Inc., o companie axată pe însoțitori robotici bazați pe inteligență artificială, a prezentat evoluția robotului său Moxie – Moxie AI – care va oferi copiilor sprijin emoțional și academic. Acesta va fi disponibil pentru achiziționare în 2024.
Fondul Alexa investește în tehnologii și start-up-uri care stimulează inovarea în domenii precum inteligența artificială, dispozitivele inteligente și noile media.