Tehnologie, tendințe pe internet, jocuri video, big data

Robocall AI: cea mai recentă interdicție a FCC’s pentru a proteja consumatorii

Robocall AI: cea mai recentă interdicție a FCC’s pentru a proteja consumatorii

By aurora

Comisia Federală pentru Comunicații (FCC) a declarat oficial că apelurile telefonice robot cu voci generate de inteligența artificială sunt ilegale. Această nouă măsură face parte din lupta FCC împotriva robocall-urilor, oferind încă o armă pentru a contracara escrocheriile telefonice cu voci automate. Deși nu poate opri complet răspândirea apelurilor false, această declarație reprezintă un pas înainte în ceea ce privește protecția consumatorilor.

Legea și robocall-urile

Robocall-urile, adică apelurile automate care trimit fără discriminare mesaje preînregistrate, sunt deja interzise prin Legea privind protecția consumatorilor de telefonie. Această lege interzice trimiterea de mesaje artificiale sau preînregistrate la toate numerele de telefon din lista telefonică. Prin urmare, s-a pus întrebarea dacă vocea generată de inteligența artificială se încadrează în aceste categorii interzise.

FCC a decis să investigheze această chestiune, solicitând opinii de la experți în domeniu, pentru a evalua dacă apelurile vocale generate de AI ar trebui considerate ilegale. Această decizie a fost probabil influențată de un caz foarte mediatizat care a implicat un apel fals al unui fals președinte Biden care îl îndemna să nu voteze la alegerile primare din New Hampshire. Operațiunile frauduloase implicate în acest caz au fost puse în lumina reflectoarelor, biroul procurorului general și FCC intervenind pentru a descuraja alți escroci.

Decizia FCC

După ce a efectuat investigația,FCC a emis o declarație oficială în care a afirmat că apelurile vocale generate de inteligența artificială se încadrează în categoria apelurilor telefon ice ilegale de tip robocall. Această decizie urmărește să descurajeze utilizarea negativă a IA și să asigure protecția deplină a consumatorilor în temeiul Legii privind protecția consumatorilor de telefonie.

Declarația FCC clarifică, de asemenea, faptul că legea nu prevede excepții pentru tehnologiile care pretind că oferă echivalentul unui operator uman. Acest lucru împiedică companiile lipsite de scrupule să exploateze orice ambiguitate din normele FCC. Deși clonarea vocii și alte aplicații ale inteligenței artificiale în apeluri sunt încă în evoluție, FCC a descoperit deja utilizări care pot dăuna în mod unic consumatorilor și persoanelor ale căror voci sunt clonate.

Protecția consumatorilor

Decizia FCC urmărește să protejeze consumatorii de primirea de apeluri automate cu voce generată de AI. Solicitarea consimțământului pentru astfel de apeluri le oferă consumatorilor dreptul de a nu primi astfel de apeluri sau, în cazul în care le primesc, de a ști că ar trebui să fie precauți în privința lor. În cazul în care consumatorii primesc unul dintre aceste apeluri, sunt sfătuiți să înregistreze apelul și să îl raporteze la biroul procurorului general local, deoarece acesta poate face parte din liga anti-robocall recent înființată pentru a coordona lupta împotriva acestor escroci.