Tehnologie, tendințe pe internet, jocuri video, big data

Google extinde accesul la rezumatele AI: nou pentru toți utilizatorii

Google extinde accesul la rezumatele AI: nou pentru toți utilizatorii

By aurora

Google a anunțat recent că a introdus o nouă funcție de căutare bazată peinteligență artificială, care va afișa utilizatorilor o secțiune de rezumat în partea de sus a rezultatelor căutării.

Această secțiune, generată grație tehnologiei generative de inteligență artificială a Google, era, de obicei, vizibilă doar pentru utilizatorii care au ales să activeze experiența de căutare generativă (SGE) în platforma Search Labs. Cu toate acestea, potrivit Search Engine Land, Google a început să adauge această funcționalitate doar pentru“o parte din interogări și un număr mic de utilizatori din SUA“.

Introducerea SGE și deschiderea accesului la Gemini

Google a introdus Generative Search Experience (SGE) în timpul conferinței pentru dezvoltatori I/O din luna mai a anului trecut, la scurt timp după ce a făcut accesibil Bard, numit acum Gemini. Până în luna noiembrie, această funcționalitate a fost extinsă la 120 de țări, suportând, de asemenea, și alte limbi decât engleza. Cu toate acestea, experiența SGE a rămas în continuare o opțiune activată de utilizator.

Potrivit Search Engine Land, Google a decis să afișeze această secțiune generată de AI și utilizatorilor care nu au activat-o din două motive principale: atunci când utilizatorul face o interogare complexă sau când Google consideră că utilizatorul ar putea beneficia de informații din mai multe surse. De exemplu, “Cum să îndepărtezi petele de pe pereții vopsiți” ar putea fi o expresie de căutare în care este afișată secțiunea generată de AI.

Google testează inteligența artificială generativă pentru a îmbunătăți rezultatele căutărilor

Potrivit rapoartelor, Google a declarat că va afișa secțiuni generate de AI doar dacă este sigur că acestea vor oferi informații mai bune decât rezultatele tradiționale ale căutării. Compania efectuează aceste teste pentru a obține feedback de la mai mulți utilizatori, în special de la cei care nu au optat pentru activarea acestei funcții. În acest fel, Google speră să înțeleagă mai bine modul în careAI-ul generativ îi poate servi pe cei care nu sunt pricepuți la tehnologie sau care nu sunt interesați de acest tip de funcționalitate.